آخرین اخبار
کد مطلب: 80117
اگر به نداي مناديان وحدت عمل مي‌شد، فاجعه غزه رخ نمي‌داد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1744

به گزارش سلام لردگان؛ "محمدجواد ظريف" با حضور در آئين رونمايي از مجموعه ? جلدي کتاب‌هاي جهان اسلام تاليف سردار رحيم صفوي که صبح امروز در مرکز آموزش و پژوهش‌هاي بين‌المللي وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: امروز جهان اسلام واقعيت تلخي روبرو شده که در درون اين مجموعه عظيم و قدرتمند حرکت‌هاي ضد اسلامي به نام اسلام انجام مي‌شود و بذر افراط و تفرقه در ميان کشورهاي اسلامي مي‌افکنند و جنايات وحشيانه‌اي در عراق، سوريه، افغانستان، پاکستان، نيجريه و ديگر کشورهاي اسلامي رقم مي‌زند و فتنه افراطي‌گري را در جهان اسلام شکل مي‌دهد.
 
وي تصريح کرد: همزمان با ددمنشي رژيم صهيونيستي که در غزه کودک کشي و پيرمردکشي را به عنوان سياست ملي دنبال مي‌کند، مسلمانان ناچارند به سازمان‌هاي بين‌المللي پناه ببرند و چاره‌اي جز تحمل و سکوت در برابر رژيم صهيونيستي بجا نگذاشته‌اند.  
 
وزير امور خارجه کشورمان اظهار داشت: امروز در شرايط ويژه بين‌المللي هستيم و دنيا در حال گذر از دنياي متصلب دوقطبي به نظام بين‌المللي جديد است و تمام بازيگران منتهاي تلاش، ابتکار، قدرت، خلاقيت و نظريه‌پردازي خود را بکار مي‌برند که جهان آينده را براساس منافع خود شکل دهند.  
 
وي ادامه داد: به عمد به نظريه‌پردازي اشاره کردم، چون خارج از منافع قدرت نيست و در اين شرايط حساس درک صحيح از جهان و خودباوري از توانمندي‌هاي علمي و جهان اسلام مي‌تواند وضعيت ويژه‌اي براي تاثيرگذاري ايجاد کند.  
 
رئيس دستگاه ديپلماسي بيان کرد: جهان سيال است و توان تاثيرگذاري مبتني بر توانمندي کلاسيک قديمي وجود ندارد و تمام مولفه‌هاي قدرت نرم و سخت را بايد شناخت تا در اين شرايط نظام جديد بين‌المللي براساس خواست، منافع و آرمان‌هاي خود شکل دهيم.  
 
ظريف افزود: بيشترين بودجه تحقيقاتي براي اين هدف در حال مصرف براي ترسيم آينده و شکل دادن به آينده جهان است و اگر اين همه نظريه فقط يک آينده را شکل مي‌داد نياز به يک مطالعه وجود داشت، اما اين هزينه‌ها براي شکل گيري آينده انجام مي‌شود.  
 
وزير امور خارجه کشورمان تصريح کرد: امروز منابع قدرت دگرگون شده و نبايد تصور کنيم که نظريه‌ها عيني و بي‌طرف هستند، چون نظريات معطوف به يک ديدگاه منبعث از قدرت است و نظريه‌پردازي بدون شناخت امکانپذير نيست.  
 
ظريف اظهار داشت: اگر نداي مناديان وحدت از سراسر جهان اسلام به خصوص نداي امام راحل (ره) و نداي مقام معظم رهبري و نداي وحدت خواهان جهان اسلام را به صورت جدي تلقي مي‌کرديم و نه به صورت شعار، بلکه به عنوان برنامه عملي بر شناخت واقعي امروز ديگر گرفتار فاجعه غزه، داعش، افراط، ترور و خشونت در ميان مسلمانان و سکوت در برابر تجاوزگران حريم اسلام نبوديم.  
 
رئيس دستگاه ديپلماسي در پايان خاطرنشان کرد: همه ما در جمهوري اسلامي ايران که‌ ام‌القري جهان اسلام است، هدف نهايي وحدت بايد از ما شروع شود و با همه تفکرات براي همگرايي در جهان اسلام متحد شويم و به آن دست يابيم.  
 
گفتني است؛ در پايان اين مراسم با حضور محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان، آيت‌الله اراکي دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب، علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، سردار رحيم صفوي مشاور عالي فرماندهي کل قوا از مجموعه ? جلدي کتاب‌هاي جهان اسلام تاليف سردار سرلشکر رحيم صفوي رونمايي شد.

منبع. باشگاه خبرنگاران

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس